|
 |
Tilbage til søgeresultat »
Kari Kragh Blume Dahl |  |
| Arbejde | Institut for Uddannelse og Pædagogik, DPU Aarhus Universitet Tuborgvej 164 2400 København NV Tlf.: +45 87 16 13 00
www.dpu.dk
|
| | Kompetencer | | pædagogisk psykologi rettet mod hverdag, lærig og tilblivelse | | pædagogik, hverdagsliv og kulturanalyse | | international uddannelsesforskning, lærerpraksis og pædagogik i udviklingskontekster | | narrativer, socialpraksis og etnografi | | sundhedspædagogik, sundhedsfremme og handlekompetence | | lærerseminarier, professionalisering, professionerne |
|
| Uddannelse | | adjunkt, post.doc., Institut for Didaktik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009-12 | | ph.d. i pædagogik, international uddannelsesforskning, Institut for Curriculumforskning, Danmarks Pædagogiske Universitet, 2006 | | cand.pæd.psyk., Institut for Pædagogisk Psykologi, Danmarks Pædagogiske Universitet, 2004 | | cand.pæd. i Ernæring og Hjemkundskab med særlig henblik på Sundhedspædagogik, Institut for Curriculumforskning, Danmarks Pædagogiske Universitet, 1997 | | B.Sc. i Ernæring og Hjemkundskab, Suhrs Seminarium, København, 1991 |
|
| Ansættelser | Kari Kragh Blume Dahl, adjunkt Aarhus Universitet, DPU, 2016- | | Post doc videnskabslig assistant, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, 2013-16 | | Adjunkt, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2009-12 | | Research Associate, Institute of African Studies, Gender & Anthropology, University of Nairobi, Kenya & Supervisor for M.Ed. studerende på Kenyatta University, Nairobi, Kenya, 2009-11 | | Videnskabelig medarbejder på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Århus Universitet, Institut for Curriculumforskning, 2007 | | Ph.d.-stipendiat på Institut for curriculumforskning, Danmarks Pædagogiske Universitet, 1999-2006 | | Forskningsassistent ved Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Lærerhøjskole, 1998-99 | | Autoriseret psykolog 2015 |
|
| Tillidsposter og medlemskaber | | medlem af Netværk for Udviklingsforskere i Danmark, DDRN, Københavns Universitet, 2008- | | medlem af Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedsundervisning, Institut for Didaktik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 1998-2015 | | medlem af Dansk Psykologforening, 2007- |
|
| Udmærkelser | | 2-årigt post.doc. forskningsprojekt om Sundhedsundervisning, Handlekompetence og Lærerseminarier i Kenya, Forskningsfagligt Udvalg & det Strategiske Forskningsråd, 2,2 mill DKK, 2009-12 | | ph.d.-stipendium - Lærerliv og Læring i Kenyas Grundskoler, Rådet for Ulandsforskning, Danida, 1,6 mill DKK, 1998-2005 |
|
| Produktion | Kari Kragh Blume Dahl har skrevet flere bøger, artikler, og forskningsbaserede rapporter om lærerpraksis, professionalism og uddannelse i både nationalt og internationalt regi, bl.a. bogen, "Lektien fra Kenya. Skole, liv og læring i verdens udkant" (2012),artikler I international. peer-reviewed tidsskrifter, bl.a."Informal, Moralistic Health Education in Kenyan Teacher Education and How it Influences the Professional Identity of Student-Teachers (2015), "Narrative learning through life: Kenyan teachers’ life-stories and narrative learning, and what this means for their relation to the teaching profession" (2015), "'From worse to better’: How Kenyan student teachers can use participatory action research in health education" (2014), "Paradoxical health education’" (2014),"Kenyan student teachers’ perceptions of health and how these perceptions change during teacher training" (2014), "Velfærdsmodel eller uddannelseskrise? Selvfølgelighedsfortællinger om uddannelse i tredje verdens skoler", i "Social Kritik", 2010, samt artikler indenfor feltet sundhedspædagogik for ældre. Senest redigeret en pædagogisk antologi. | | "Lektien fra Kenya. Skole, liv og læring i verdens udkant." København: Aarhus Universitetsforlag, 2012 | | "Kenyan student teachers' perceptions of health and changes during teacher training", I: International Journal of Home Economics, vol. 5, nr.2, 2012 | | "Ældre og aldring: Sundhedspædagogiske udfordringer." I: Sundhedspædagogik i sundhedsfremme, red. Simovska, V. & Jensen, J.M. København: Gads Forlag, 2012 | | "Den lige vej? Handlekompetence i ulandspædagogikken - udfordringer og perspektiver", i "Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence", red. af Dahl, K.K.B., Læssøe, J., & Simovska, V København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, 2011 | | "Velfærdsmodel eller uddannelseskrise? Selvfølgelighedsfortællinger om uddannelse i tredje verdens skoler", i "Social Kritik", 122, 2010 | | "Sundhedspædagogik for ældre – mod nye horisonter", i "Sundhedspædagogik", red. af Carlsson, M., Jensen, B.B., & Simovska, V., 2009 | | ph.d.-afhandlingen ”Lærergerning på kanten af livet. Lærerliv, tilblivelse og pædagogisk praksis i Kenya”, 2006 | | "Sundhedsundervisning mellem magt, magi og medicin. Noter fra et feltophold i Bondo distriktet i det vestlige Kenya", Publikation Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, 1999 | | Dahl, K. K. B. (2015). Informal, Moralistic Health Education in Kenyan Teacher Education and How it Influences the Professional Identity of Student-Teachers. Research in Comparative and International Education, Vol. 10, no. 2, pp. 167-184. | | *Dahl, K. K. B. (2015). Narrative learning through life: Kenyan teachers’ life-stories and narrative learning, and what this means for their relation to the teaching profession. International Journal of Educational Development, Vol. 40, pp. 145-155. | | Dahl, K. K. B. (2014). ‘From worse to better’: How Kenyan student teachers can use participatory action research in health education. Educational Action Research, Vol. 22, no. 2, pp. 159-177. DOI: 10.1080/09650792.2013.859089 | | Dahl, K. K. B. (2014). ‘Paradoxical health education’: Learning about health in Kenyan teacher training colleges. Compare: A Journal of Comparative and International Education, Vol. 44, no. 4, pp. 634-654. | | Dahl, K. K. B. (2012). Kenyan student teachers’ perceptions of health and how these perceptions change during teacher training. International Journal of Home Economics, Vol. 5, no. 2, pp 115-129. |
|
| | Sprog | Kari Kragh Blume Dahl har dansk som modersmål og behersker engelsk, tys og fransk. |
|
| | | |
 Printervenlig udgave
|
 |
|