|
 |
Tilbage til søgeresultat »
Helle Hinge |  |
Titel | Forfatter, manuskriptredaktør, foredragsholder.
|
| | | Kompetencer | | Fagbøger for studerende og lærere. | | Fagbøger for børn og unge. | | Manuskriptredaktion og manuskriptvejledning. | | Pædagogik, dannelse, didaktik (også IT-didaktik). | | Filosofi med børn, filosofi for børn, filosofisk praksis. | | Medborgerskab, samfundsfag, historiefag, religionsfag. |
|
| Uddannelse | | Cand.phil.(religionshistorie) Københavns Universitet, 1993. | | Masteruddannelse (Interaktionsdesign), IT Universitetet i København 2015. | | Diplomuddannelse (FVU-læselærer), UCC København 2016. |
|
| Ansættelser | | Helle Hinge er selvstændig forfatter, redaktør og foredragsholder. |
|
| Tillidsposter og medlemskaber | |
| | Produktion | | Lykke. Gyldendal 2018. | | Hjemløse. Gyldendal 2018. | | Racisme. Gyldendal 2017. | | Kunst på kroppen. Gyldendal 2016. | | Digital didaktik. Hans Reitzels Forlag 2016. | | Ondskab. Gyldendal 2015. | | Kærlighedens historie. Gyldendal 2015. | | Religion nu 7/8 (grundbog)med Michael G. Andersen & Henrik Juul, Gyldendal 2014. | | Religion nu 7/8 (lærervejledning)med Michael G. Andersen & Henrik Juul, Gyldendal 2014. | | "Jødedom", "Kristendom", "Islam", "Hinduisme" og "Buddhisme" på www.fagportaler.dk, Gyldendal 2014 | | "Etik og teknologi" på www.fagportaler.dk, Gyldendal 2013
"Synder og dyder" på www.fagportaler.dk, Gyldendal 2013 | | "Filosoffernes etik",med Henrik Juul på www.fagportaler.dk, Gyldendal 2013 | | "Pædagogisk arbejde med demokratiforståelse", med H.Krab Koed, Idékatalog til studerende på pædagoguddannelsen (e-bog). Styrelsen for videregående uddannelser og uddannelsesstøtte, 2013. | | "Kristendom", "Islam", "Jødedom", "Buddhisme", "Hinduisme" og "Filosofi" (sidstnævnte med Henrik Juul), Gyldendal, 2012 og 2013. | | "Religion"(Gyldendals små Opslagsbøger), Gyldendal 2012. | | “Ekskursion” i Laursen, Per Fibæk & Hans Jørgen Kristensen (red.): Gyldendals Metodehåndbog. Gyldendal 2012. | | "Peace Education",med C. Messina & I.Andersson, CiCe, 2011. | | “Filosofi med børn og dannelse til medborgerskab”. Religionspædagogisk Forum nr.3, 2009. | | "An Inclusive Europe: New Minorities in Europe", med N.Turnšek & D.K Arakatsani, CiCe, 2009. | | "Medborgerskab", Gyldendal, 2008. | | "Religion and Citizenship Education in Europe",med K. Williams & B. Liljefors-Persson, CiCe, 2008. | | ”Philosophy and Citizenship”. Das Wort. Evangelische Beiträge zu Bildung und Unterricht. nr. 4 pp.18-20. Wien, 2007. | | "Didaktik og dannelse", "Religionsvidenskaberne", "Komparativ undervisning", "Filosofi-undervisning", i "Religionsdidaktik", red.:Mette Buchardt, Gyldendal, 2006. | | "Brug filosofien",med Henrik Juul, Gyldendal, 2005 (grundbog og ressourcebog),Gyldendal, 2005. | | "Filosofi med børn - filosofiens rolle og muligheder i grundskolen", i "Religionslæreren", nr. 4, 2005. | | "Religiøse aspekter af omskæring", i "Omskæring. Set i lyset af danske og internationale deklarationer om seksuel og reproduktiv sundhed og rettigheder og børns rettigheder", red. af Hanne Bang, Københavns Universitet, Institut for Folkesundhedsvidenskab, Afdeling for Medicinsk Kvinde- og Kønsforskning, 2004. | | "Omskæring og islam", i "Information om indvandrere. Tidsskrift for migration og kulturanalyse", nr.2, Odense, Syddansk Universitet, Center for Mellemøststudier, 2002. | | "Kristendomskundskab, religion eller livssyn", i "Information om indvandrere. Tidsskrift for migration og kulturanalyse", februar, Odense, Syddansk Universitet, Center for Mellemøststudier, 2001. | | "Kabsa - et egyptisk ritualkompleks", i "Religionsvidenskabeligt Tidsskrift", vol.30, Aarhus Universitetsforlag, 1997. | | "New Age på dansk - Jes Bertelsen-bevægelsen", København, Gyldendal, 1995. | | "Zarkult i Egypten", i "Religion. Tidsskrift for Religionslærerforeningen for Gymnasiet og HF", nr.1, 1994. | | "Når sjælen er guddommelig. Sjælekomplekset i nogle vodou døderitualer", i "CHAOS", nr. 17, København, Museum Tusculanums Forlag, 1992. |
|
| | Sprog | | Helle Hinge har dansk som modersmål, taler engelsk på akademisk niveau, har kendskab til fransk, spansk, tysk og arabisk – og forstår svensk og norsk. |
|
| | | |
 Printervenlig udgave
|
 |
|